آخرین اخبار
کد مطلب: 80169
خطيب موقت نماز جمعه تهران:
طرح تکريم بانوان مهمتر از احداث تونل نيايش و بوستان ولايت بود/ دولت در مسئله گراني به داد مردم برسد
تاریخ انتشار : 1393/05/17
نمایش : 2646
آيت الله صديقي با اشاره به اجراي طرح تکريم بانوان در شهرداري تهران گفت: طرح تکريم زنان که در شهرداري تهران انجام شد اما از سوي رسانه هاي خارجي مورد هجمه قرار گرفت از احداث تونل نيايش و بوستان ولايت مهمتر است.

به گزارش سلام لردگان به نقل از شبکه اطلاع رساني دانا، آيت الله صديقي خطيب اين هفته نماز جمعه تهران در مصلاي حضرت امام خميني (ره) با اشاره به اينکه مسئله مهم جهان اسلام امروز مسئله غزه است، گفت: رهبر حکيم و فرزانه انقلاب اسلامي نيز در خطبه هاي نماز عيد فطر و در سخنراني در جمع مسئولان نظام به اين مسئله پرداختند.

خطيب نماز جمعه تهران افزود: ما شاهد زشتي هاي جانگذار و نفرت آوري هستيم که تاريخ بشر را سياه مي کند و گويا نسخي است بر همه جنايت هاي گذشته تاريخ، اين گرگ نامشروع و خبيث يعني صهيونيست هاي غاصب به افرادي که با اين کشور جعلي هم‌پيمان هستند، سکنه اصلي آن را آواره کردند و هر چند وقت يک بار دندان هاي تيز خود را نشان داده و مرتکب جنايت جنگي و ضد بشري مي شوند، اين بار هم برگ ننگيني بر پرونده سياه آنها اضافه شد.

وي افزود: در اين مدت حدود يک ماه گذشته با جناياتي که مرتکب شدند 2 هزار نفر را قتل عام کردند که تعداد کثير آنها کودکان، زنان، بيماران، پيرمردان و مجروحان بودند، جنايتي فجيع تر از اين در تاريخ بشري کم ديديم. گويي کودک کشي را از حرمله ها به ارث برده اند و هيچ توجيه قانوني و منطقي ندارند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: عليه مردم مظلوم يورش برده و دست خود را به خون کودکان و زنان آلوده مي کنند و عجيب تر از آن تماشاي نهادهاي به اصطلاح حقوق بشر است، سازمان ملل که بي آبرويي و خنثي بودنش در مدت هاي گذشته ثبت شده بود، در اين جنايات شرم آورترين مواجهه را داشتند و سازمان ملل و نهادهاي به اصطلاح حقوق بشر با سکوت خود از صهيونيست ها حمايت کردند.

صديقي گفت: عجيب تر از آن رسوايي که بان کي مون به بار آورد، بود. دبيرکل سازمان ملل در اوج ددمنشي و جنايات جنگي چشم خود را بر روي جنازه 500 کودک بست و با کمال بيشرمي گفت نظامي اسرائيلي اسير شده بايد توسط حماس آزاد شود، نفرت بر شما و رويتان سياه باد که براي بشريت ننگ و خجالت به بار آورديد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران افزود: در کنار اين سياهي ها و پليدي ها و بي رحمي ها و چهره بزک کرده آمريکا، خدا پرده ها را کنار زد و حمايت هاي تسليحاتي، سياسي و تبليغاتي آمريکا از اين هم‌پيمان درنده خود نمايان شد. اينجا جا دارد تا با همه وجود بگوييم مرگ بر آمريکا زيرا آنها از هيچ کمکي به هم‌پيمان خود کم نگذاشتند.

وي با اشاره به سکوت کشورهاي منطقه در کنار سکوت جوامع بين المللي گفت: اينها نه اسلاميت از خود نشان دادند و نه از برادران مسلمان خود دفاع کردند بلکه خبرگزاري هايشان جنايات اسرائيل را منعکس نکرد، نه اسلاميت دارند نه هميت عربي و نه مي شود آنها را انسان ناميد زيرا حق اسلاميت و انسانيت را پايمال کرده و آبروي خود و همه عروسک هاي وابسته را بردند، خود را سرافکنده عالم کردند.

صديقي تصريح کرد: اينها امکانات ملت هاي اسلامي را در اختيار دارند و با نفت مسلمانان در اختيار صهيونيست ها قرار گرفته اند تا بتوانند حداقل يک روز بيشتر اجازه نفس کشيدن به اين ارباب خود بدهند، الحق که در اين امتحانات رسوا، مردود و منفور شدند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: مردم غزه که از هوا و زمين و دريا بر سرشان آتش مي ريخت در حالي که درهاي همه سمت به رويشان بسته شده بود استقامت، حمايت و ايستادگي کردند و با اين کار بشريت را خشنود کردند و به آزاديخواهان جهان روحيه داده و به ملت هاي دربند نشان دادند که مقاومت پيروزي را در بر دارد.

وي افزود: ملت مومن، ولايي و با عاطفه ايران که هميشه الگو هستند در حماسه روز قدس حضور همه جانبه داشتند حتي کساني که روزي شعار "نه غزه نه لبنان" سر مي دادند در اين يک ماه گذشته اين جريان را محکوم کردند.

صديقي با اشاره به سالروز پيروزي حزب الله در جنگ سي و سه روزه عليه شاخ تيز آمريکا و دندان خونين مظلوم خور آمريکا يعني اسرائيل گفت: حزب الله لبنان و رهبر قهرمان عرب سيد حسن نصرالله، عامل اين پيروزي بودند که با مقاومت خود به جنايتکاران درس داده و افسانه شکست ناپذيري اسرائيل را باطل نمودند و اين جرات را براي ديگران ايجاد کردند که امروز هم مردم غزه راه آنها را ادامه دهند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: نام حزب الله و سيد حسن نصرالله از شيرين ترين و پرجاذبه ترين واژه ها در عصر معاصر است، در کشورهاي اسلامي محبوب ترين چهره اين چهره عزيز است، ما اين روز را گرامي داشته و براي پيروزي همه جانبه حزب الله دعا مي کنيم.

وي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه تهران با اشاره به اوضاع عراق افزود: به فضل الهي ارگان ها و نهادهاي قانوني عراق در حال تشکيل است، انتظار داريم در موقعيت حساس منطقه با اتحادي که براي مومنين عراق زير پرچم مرجعيت ايجاد شده، نخست وزير اين کشور هم انتخاب شود.

صديقي همچنين با تقدير از سربازان گمنام امام زمان (عج) در شناسايي و انهدام شبکه هاي ضد انقلاب در داخل کشور که موجب ايجاد تفرقه بين مردم مي شدند، گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) و نور چشمان ما در وزارت اطلاعات پيروزي جديدي را آفريدند و شبکه هاي ماهواره اي که با مرکز انگليس و آمريکا در ارتباط بوده و نظير گروه هاي تکفيري را که در آن سوي مرزها ايجاد اختلاف بين مردم مي کنند، عمل مي کردند، شناسايي و منهدم کردند.

وي افزود: جزو برنامه هاي انگليس بود که اين شبکه ها براي ايجاد عزاداري هاي خشن عمل کنند که هم ملت و هم عزاداران و مداحان و سينه زنان حسيني ما که الگوي عزاداري شان علماي ديني و حضرت امام جعفر صادق(ع) است از اين اتفاق خوشحال شدند.

صديقي ادامه داد: اين اتفاق هوشياري جديدي بود، آنها در شهرهايي همچون خراسان، اصفهان و قم داراي تجهيزات زيرزميني بودند و از طريق آن با آمريکا، انگليس و کشورهاي مرتجع ارتباط داشتند.

خطيب نماز جمعه تهران در بخش ديگري از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره به گذشت يک سال از عمر دولت يازدهم گفت: در طول يک سال همچنان چشم به راه عملي شده وعده هاي دولت هستيم، اقتصاد مقاومتي دارويي براي تامين رفاه مردم و پيشگيري از بحران هاي اقتصادي است که جهان درگير آن شده است، اقتصاد مقاومتي چه زماني محقق مي شود، تا کي وعده ها داده شود اما ما نبينيم که وضع اقتصادي بازار و مردم بهتر شده است.

وي ادامه داد: فکر مي کنم دارد دير مي شود، توقع از دولت اين است که به داد ملت برسند و از بروکراسي و جلسات به عمل و تجربه پرداخته و از ظرفيت عظيم تحصيلکرده در کشور استفاده کنند. استمداد از نخبگان و کارشناسان اگر به جاي جلسات حزبي و گروهي، عمومي شود کار سريعتر پيش خواهد رفت.

صديقي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به مسئله فرهنگ در کشور گفت: طرح تکريم زنان در شهرداري تهران انجام شد اما مورد هجمه خارجي قرار گرفت و برخي هم در داخل آن را نپسنديدند اما من اين کار را مهمتر از احداث تونل نيايش و بوستان ولايت مي دانم.

خطيب نماز جمعه تهران افزود: چند سال پيش رئيس معمم دانشگاه علامه طباطبايي اين کار را کرد اما در اولين جابه جايي دولت جديد در دانشگاهها او را برداشتند.

وي خاطرنشان کرد: ما در مديريت جهادي، اخلاق و نماز جوانان احتياج به فرهنگسازي داريم و دولت بايد از آنچه شهدا براي اين کشور به ارمغان آورده اند، پاسداري کند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس